vineri, 15 iunie 2012

STĂ PE CUIE




Domnul ministru al muncii face o vizită de lucru la o firmă de stat. Oamenii se plâng :
-         Domnule ministru suntem foarte îngrijoraţi că o să ne pierdem locurile de muncă. Aşa se aude.
-         Da, domnule ministru, suntem foarte stresaţi, avem datorii la bănci. Nici nu mai dormim noaptea, de atâtea griji.
-         Să ştiţi că nici eu nu mă odihnesc noaptea.
-         Ei, lasă, că matale dormi ziua la serviciu. Ce-ţi pasă matale ?
-         Îmi pasă. Şi ca să vedeţi ce mult îmi pasă, o să vă spun că am vrut să mă pedepsesc pentru că n-am reuşit să ajut clasa muncitoare din ţara asta.
-         Ai vrut să te autopedepseşti !?!
-         Exact !
-         Ei, las-o dracu’.
-         Pe cuvânt. Prima pedeapsă pe care mi-am aplicat-o a fost să renunţ la saltea. Am început să dorm fără saltea.
-         Ai renunţat la saltea ?! Ha, ha !
-         Dar după două săptămâni, am considerat că suferinţa mea e un fleac, faţă de suferinţa cetăţeanului cinstit, aşa că am decis că merit o pedeapsă mai grea şi am decis să dorm pe un pat de scânduri.
-         Ai dormit pe un pat de scânduri ?! Ha, ha ! Ce mi-ar fi plăcut să te văd, domn’ ministru, spune un muncitor cinstit.
-         Şi nouă ne-ar fi plăcut să vedem un ministru dormind pe scânduri, spun alţi muncitori cinstiţi.
-         Dar nici atunci nu mi s-a părut că mi-aş fi aplicat o pedeapsă îndeajuns de dură, aşa că după alte două săptămâni, am înlocuit pedeapsa. Cu una mult mai dură.
-         Ei, ia zi, cât de dură ?
-         De o săptămână dorm pe un pat de cuie.
-         La figurat vorbind.
-         Nu ! La propriu ! La propriu ! Pat de cuie, la propriu !
-         Şi cum te odihneşti, domn’ ministru ?
-         Ca dracu.
-         Ei, ca dracu !
-         Zău, aşa. Mereu mă înţeapă câte un cui, ba într-o coastă, ba într-un picior. Uite, de exemplu azi-noapte mi-a intrat un cur în cui.
-         Ce dracu ţi-a intrat ? Un cur în cui ?
-         Nu, invers.
-         Un cui în cur. Şi cum l-ai scos ?
-         N-am zis că l-am scos.
-         Săracul ! Da’ suferi, nu glumă !
               -         Sufăr ! Nu vedeţi că stau pe cuie şi acum ? Şi asta de grija voastră !         (L. 12.09.2011).     (Schiţă extrasă din volumul "Ţara păcălelilor", autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu