miercuri, 20 iunie 2012

MENTA DE LA PRIMĂRIE (sau : CURIOZITĂŢI)



 Se freacă menta-n Primărie, într-o veselie ! A aflat asta şi Dănuţ, şi nu prea înţelege care-i treaba cu menta asta.
-     Dănuţ, tu crezi că politicienii noştri sunt răi ? Că ar vrea să ne facă rău ? Poate pur şi simplu nu găsesc soluţii bune.
-     Dar pentru propriile lor afaceri, de ce ştiu să găsească soluţii ? De ce nu găsesc soluţii bune şi pentru noi, dacă tot au ales să ne slujească.
-         Să ne slujească ?! Asta nu. Mi se pare că au ales să ne stăpânească.
-         Dreptul acesta şi l-au dat ei. Iar noi le permitem.
-         Deci, tu crezi că sunt foarte rău intenţionaţi ? Sunt foarte răi ?
-      Nu, eu cred ce spune bunicul. Bunicul spune că : Politicienii sunt buni, Aghiuţă e rău că nu-i ia. Eu nu ştiu cine e nenea ăsta, Aghiuţă. L-am întrebat pe bunicul, cine e Aghiuţă ăsta. A zis că e un nene. Deci, eu asta cred, politicienii nu sunt răi, rău e Aghiuţă.
-         Bunicul tău te învaţă multe, înţeleg. Discutaţi adesea.
-        Nu chiar. Nu vorbeşte el chiar cu mine, însă eu trag cu urechea când discută cu unchiul şi cu vecinii. Când apar eu, ei încep să folosească un limbaj codificat. Atunci mai întreb şi eu câte ceva, dar bunicul adesea spune că nu trebuie să le ştiu eu pe toate, că oricum ştiu prea multe pentru vârsta mea. Şi mi-a spus să nu mai dau din casă.
-         Ce ai dat din casă ? Ceşcuţe de cafea, aparate, casete, ce ?
-         Nu, el vrea să spună să nu mai vorbesc cu străinii despre ce aud la ei.
-         De ce ?
-         Spune că eu aud multe, dar pricep puţine, şi mai bine ar fi să-mi ţin gura. Că l-am mai făcut de râs şi altă dată, când l-am auzit pe bunic, vorbind cu vecinii despre clasa politică, şi spunea că  primarul, vicele şi consilierii locali, freacă menta toată ziua.
-         Şi ?
-        În seara următoare, primarul a venit pe la noi. M-a întrebat ce mai fac, iar eu i-am spus că am o curiozitate. M-a întrebat ce curiozitate am, iar eu l-am întrebat : Are miros plăcut menta ?” El m-a întrebat : Care mentă ?”, iar eu am spus : Aia pe care o freci toată ziua.”. Acum, eu am din nou o curiozitate.
-         Încă una ?
             -       Da. Nu înţeleg de ce spune bunicul că l-am făcut de râs. Şi încă ceva : primarul nu mi-a răspuns la întrebare. Aşa că mă bate gândul să-l întreb şi pe vice. Şi dacă nu-mi răspunde nici el, nu mă dau bătut şi o să-i întreb şi pe consilieri. Sunt foarte curios : oare cum miroase menta, dacă le place aşa mult?          (Schiţă extrasă din volumul „Unde nu-i cap, paloşul nu-l taie”, autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu