sâmbătă, 8 decembrie 2012

VERSURI SATIRICE : DOREL CULTURAL



(Dedic aceste versuri domnului v. ş., patronul editurii G.L.)


Pamflet, schita umoristica - Gabriela Morar

Nu putea să ne lipsească
Din cultura românească
Cel ce face numai rele.
I se spune “nea Dorele”
Sau “meşterul Ionică
Cel ce tot ce-atinge strică”.

Fiindcă e “om de cultură”
Şi-a deschis o editură.
Şi coperta de-i lucioasă
Spune: “Cartea-i tare frumoasă !
Dar tot textul l-a stricat !
Ei, şi ce ?! Mare… treabă !

Aplauzele îi plac enorm
Şi uită să mai fie om ;
Căci doar la ele visează
Iar cultura o sabotează.
Am constatat pe pielea mea :
Îi place verbul “a sabota”.

Zice că-i un poet mare
Scrie fiindcă talent are,
Şi-i poetul cel mai bun !
Altul ca el nu găseşti
N-are sens să te-oboseşti
Căutând zadarnic.

Fiindcă are talent mare
Mereu câte-o carte apare.
Am citit şi eu vreo trei
Cărţi cu multe pagini… Goale !
Ca cititor, am o părere :
Decât să facă alte rele…

Nu mă plâng c-am pierdut timpul
Căci într-un minut jumate
Deja le-am citit pe toate.
Şi nu au puţine pagini !
Câtă hârtie s-a consumat !
      Oare nu o fi păcat ?          

În oraş, lumea se-ntreabă :
-         Ǎsta n-are altă treabă ?
De ce-n cultură a intrat ?
-         Vrea să fie lăudat !
Şi talent are “cu carul” !
-    La fel de mult ca şi măgarul !               (Versuri extrase din vol. “Dumnezeu îţi dă, dar să nu te duci cu sacul”, autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu