luni, 24 decembrie 2012

CULORI DE PARTID (sau : NEPRIHĂNITA PUTERE)



Un primărel al puterii portocalii, e prins mort de beat la volan. Fiind întrebat de ce conduce maşina, atât de beat, dumnealui spune că :
-         E mâna opoziţiei. Opoziţia e vinovată !
-         Opoziţia e vinovată fiindcă ai condus mort de beat ?!
-         Da ! Din vina opoziţiei m-am îmbătat ! Din vina opoziţiei am condus beat !
-         Cum aşa ?
-         De ciudă, domnule, de ciudă. Am vrut şi eu să-mi fac la mine în birou un drapel bicolor, şi nu m-au lăsat, ticăloşii.
-         Drapelul naţional, bicolor ?!
-         Da. Porto, porto, portocaliu şi, şi, şi albastru. Roşul şi galbenul le-am amestecat şi am ob, am obţi, ţinut, obţinut portocaliu. Galben plus roşu dă portocaliu. Opoziţia, în loc să se bucure fiindcă le-am făcut un bine, s-a enervat. Ticăloasa !
-         De ce spui că ai făcut un bine, opoziţiei ?
-         Pentru că am unit culorile lor, roşul cu galbenul, aşa cum s-au unit şi ei. Dacă ei fac aşa o alianţă, roşu-galbenă, atunci de ce se supără ? Unii au zis că roşul e al lor, alţii că galbenul e al lor. Ba chiar şi albastrul. Şi să nu mă ating de culorile lor de pe drapel, şi să nu cumva să îndrăznesc să le înlocuiesc cu culoarea partidului meu. Dar nu mi se pare corect. Culoarea partidului meu de ce să nu existe pe drapel ? Numai ei să aibă culori pe drapel ?! Noi nu ?! E corect ?!
-         Dar cine e vinovat dacă voi v-aţi ales o culoare care nu există pe drapel ?
-         Celelalte erau luate. Dar putem îndrepta situaţia.
-         Cum ?
-         Punem şi culoarea noastră pe drapel.
-         Atunci vor fi patru culori.
-         Două. Tu nu auzi că amestecăm roşul cu galbenul şi obţinem o singură culoare frumoasă, portocalie. Oricum, acum s-au unit roşii cu galbenii.
-         Sperăm să nu rezulte portocalii, din uniunea roşilor cu galbenii.
-         Crezi că există altă soluţie ? Roşul plus galben întotdeauna dă portocaliu. Ca drapelul meu.
-         De ce nu ai amestecat şi cu albastrul, şi ai fi obţinut un drapel unicolor, ce să te mai complici cu atâtea culori.
-         Nu, albastrul trebuie să rămână pe drapel, ca să ne amintească de şef. Să nu uităm cine-i şeful.
-         Cum ?!
-         Marea e albastră. Şi beţia asta de cine crezi tu că trebuie să ne amintească ?
-         N-am idee.
-         Cum n-ai idee ? Tu ştii ce am băut eu ? Vin. Deci sunt sincer. Marea şi beţia. Să nu uităm cine-i şeful. Să luăm exemplu.          (Schiţă extrasă din vol. « Ţara păcălelilor », autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu