vineri, 7 decembrie 2012

PLATĂ DUPĂ MUNCĂ



-         Mâine vom avea şi noi o tăiere de panglică. Vine şeful cel mare să inaugureze şoseaua.
-         Despre ce şosea vorbeşti şi despre ce şef mare ?
-         Parcă nu ştii.
-         Nu.
-         Cum, nu ? Cine taie panglici, toată ziua ? Adică, nu chiar toată ziua.
-         Păi atunci, şeful cel mare, nu e mare.
-         Ba e.
-         Ba nu. Iar şosea, care şosea ? Cei 100 de metri ?
-         Nu chiar 100. Doar 50. Uite, ţie îţi spun adevărul. Sunt numai 20 de metri de şosea.
-         Bravo ! Atâta deranj pentru nimic ! Cred că e mai lungă panglica. O panglică lungă pentru o şosea scurtă. Şi un şef tăietor de panglică… mare.
-         Fii sigur că şeful e mare.
-         Eu mă refeream la panglică.
-         Pe mine mă enervează răutăcioşii ăştia ca tine. Să ştii că ne-a promis că ne va răsplăti dacă terminăm în doi ani.
-         Asta, ca să aibă el motiv să se laude cu ‘realizările’.
-         Noi am dat zor şi am muncit cu spor, iar acum iată, am ajuns la inaugurare. Să vedem mâine ce primă ne va da. Sperăm că va fi una consistentă.
-         Poate vă dă câte un sandwiş.
-         Cred că poate mult mai mult de pe funcţia lui. Măcar câte 1000 de euro de căciulă. E mare domn. Când promite ceva face.
-         Pentru cine ?
-         Pentru naţiune.
-         Doar dacă promite ceva rău.
-         Vei vedea că va veni chiar el personal ca să ne răsplătească, aşa cum a promis. E o mare onoare.
-         Dacă spui tu.
-         Vei vedea, o să ne dea plata promisă.
A sosit ziua mult aşteptată. A sosit şi şeful cu forfecuţa.
-         V-am promis că vă răsplătesc şi mă ţin de cuvânt. Aduceţi pahare. Poftiţi la apă plată.
-         Domnule, am băut apă plată, dar prima când ne-o daţi ?
-         Aşa-i, şefu’. Când ne daţi plata ?
-         Păi, tocmai v-am dat-o. V-am dat plată, apă plată.                (S. 22.10.2011).           (Schiţă extrasă din vol. “Ţara păcălelilor”, autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu