sâmbătă, 24 noiembrie 2012

HARNIC DE MIC



Politicianul nostru spune că el încă de mic a fost foarte harnic şi că leneşă e naţiunea. În realitate lucrurile stau aşa : politicianul a avut de mic hărnicia rozătoarelor care strică tot, iar naţiunea, într-un procentaj foarte mare e formată din albine, care nu mai găsesc flori pentru a produce miere, din vina rozătoarelor, care au stricat chiar şi florile, locul de muncă al albinelor. Rozătoarele au ros şi stupii, iar acum albinele au viaţa tare grea, abia mai pot supravieţui. Iar rozătoarele, în marea lor nesimţire, după ce le-au distrus albinelor, locurile de muncă şi locuinţele, spun că albinele nu vor să muncească.
Un actual parlamentar şi viitor candidat a fost întrebat de un amic :
-         Mă Ioane, de ce nu renunţi tu la politică ? De ce continui să candidezi ? N-ai făcut nimic bun pentru patrie cât timp ai fost parlamentar. Ai parazitat şi atât. Rezultate pentru noi ? Zero ! Zero barat, chiar ! Cât despre pagubele pe care le-ai adus ţării, alea sunt mari. Cu alte cuvinte, viaţă de parazit. Şi mai erai şi susţinut de ex-premierul ăla, cum îl cheamă, ăla, “Răul cel Mic”, cum zicea chiar el. Poporul îl numea “Mic, dar rău”. De ce te susţinea pe tine Răul cel Mic ?
-         Cum, de ce ? Păi, e naşul. Normal că mă susţinea. Cine m-a învăţat pe mine să ating perfecţiunea în politică ? Naşul !
-         Totuşi, de ce nu renunţi la politică ? De ce nu vrei să te faci util ţării ? Fă şi tu altceva ! Te rog, nu mai candida pentru Parlament ! Lasă dracu’ politica ! Fă altceva !
-       Eu în afară de politică, nu ştiu să fac nimic. Fac politică de când eram la Grădiniţă, de la 4 ani.
-              Du-te, mă, dracu’ ! Ce politică făceai tu la 4 ani ?!
-     În fiecare zi furam de la Grădiniţă câte ceva : ba o jucărie, ba stiloul educatoarei, ba poşeta educatoarei, ba sandvişul unui coleg. Într-o zi am furat câinele de pază al Grădiniţei. Au adus altul. L-am furat şi pe ăla. La fel s-a întâmplat cu al treilea, al patrulea, al cincilea… . Am ajuns să am curtea plină de câini. Toţi furaţi de la Grădiniţă. Vezi ce adunător eram, încă de mic ? Acum înţelegi că în afară de politică, eu nu ştiu să fac nimic ?          (Schiţă extrasă din vol. “Dumnezeu îţi dă, dar să nu te duci cu sacul”, autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu