luni, 12 noiembrie 2012

E SAU NU E LEGALĂ MITA ? DAR BOICOTUL ?



Fiindcă am fost întrebată despre Tinel (cel din schiţa “Mită electorală” ), care mai e viaţa lui, m-am interesat.
-         Ce faci Tinel ?
-         Bine, joc cu migea.
-         Pe nenea cu ciocolata, l-ai mai văzut ?
-         Pe nenea cu coţiolata ?
-         Da.
-       L-am văzut azi, dar părea supărat pe mine. Nu stiu de ţe.
-         Fiindcă i-ai stricat socotelile.
-         Ţe ţocoteli ?
-         Ţi-ai trimis tantile la vot.
-         Eu le-am trimis să se plimbe. Da’ ţe, e ilegal să se plimbe ?
-         Nu, dar ele au votat.
-         Da’ ţe, e ilegal să voteze ?
-         Nu, dar tu ai primit ciocolată ca să …
-         Ţi bicuiţi. Ţi suc, ţi boboane.
-         Într-un cuvânt mită.
-         Da’, ţe, e ilegală mita ?
-         Păi, cam e.
-         Ţi ţe o să păţesc ?
-         Tu nimic, fapta ta e nevinovată.
-         Eu trebuia doar să le conving să bocoteze. Aşa a zis nenea, să bocoteze.
-         Înţeleg, să le convingi să boicoteze.
-         Ţi, ţe ? E ilegal bocotul ?
-   Păi, cam e. Că prin el, cu rea-intenţie, s-a împiedicat atingerea cvorumului.
-         Ţi, ţe ? Corumul e legal ?
-         Păi, nu prea e legal.
-         Deţi e ilegal corumul !?
-         Păi, cam e.
-         De ţe ?
-         Pentru că votul nu e obligatoriu.
-         Ţi ?
-    Şi atunci, e aiurea să ceri cvorum. Ce să mai vorbim, dacă mai şi  boicotezi ?! Cum să pretinzi cvorum, când chiar tu boicotezi alegerile ? E TOTAL AIUREA ! Acum înţelegi ?
-         Eu, da, inteleg. E ca atunţi chind eu îi pun beţe-n roate lu’ Dănuţ la căruţiorul cu care se joacă. După aia îl întreb de ţe nu merdţe căruţiorul. Ţi el nu stie că eu i-am băgat beţe-n roate. Ţe mai pot să râd !
-         Măi Tinele, tu eşti sigur că tatăl tău nu e marinar ?
-         Eu nu pot să stiu asta. Eu stiu că Marinică e tatăl meu. Nu stiu dacă e marinar. Nu stiu. De ţe mă întrebi ?
-         Parcă ai fi neam cu Băse. Mi se pare că ai talente de…
-         De marinar ?
-         De politician român. Cred că vei face avere mare în ţara asta, cu aşa talente.
-         O să incerc. Fac ţi eu, ţe pot.
-         Cu boicotul şi cu cvorumul, ai înţeles care-i treaba ?
-       Eu inţeleg că toate sint ilegale ! Ţi mita, ţi bocotul, ţi corumul. Toate sint ilegale ! Atunţi, eu ţe vină am ? Ţe am făcut eu ?! Ţe?!
-         Le-ai trimis la vot ! urlă cu răutate un nene muritor de ciudă, ce tocmai trecea prin zonă.
-         Ţi ? Ţe dacă ?! Nu-i legal să trimiţi la vot ?
-       Ba da ! E legal ! urlă nenea cel rău.
-       Atunţi, care-i problema ?
-     Lasă-l Tinel pe nenea ăla rău. Nu merită luat în seamă. Uite-l pe prietenul tău, Dănuţ, a ieşit şi el la joacă.
-     Daaa, Dănuţ. A ieţit ţi el, spune Tinel plictisit.
-     Ar trebui să mergi la el, să-i spui că tu i-ai pus beţe-n roate şi să îi ceri scuze.
-    Aaaaa, uite, Dănuţ a ieţit să se joaţce cu căruţiorul ! Să vezi ţe beţe-n roate îi pun ! strigă Tinel bucuros şi aleargă spre Dănuţ.
Doamne, Tinel ăsta parcă ar fi fiul lui…, fiul lui…, fiu de marinar. Zău aşa.            (Schiţă extrasă din vol. “Actualitatea acidă”, autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu