duminică, 25 noiembrie 2012

DEZBATERE ÎN PARLAMENT



DEZBATERE   ÎN  PARLAMENT

 


Şedinţă în Parlament. Ungurul Mela Barco a adormit pe scaun. Se dezbate o problemă foarte importantă pentru ţară. Barco sforăie. Un coleg îl trage de mânecă :
 -   Trezeşte-te dracului, că te fotografiază ziariştii. Acum ţi-ai găsit să dormi, când sunt toate televiziunile de faţă ?
  Barco se înfurie, uită că este în Parlament, se crede acasă şi ţipă :
-      De ce trezit pe mine !? Eu visam frumos poveste. Vis frumos avut eu. Eu visat vis frumos !
-         Da’ ce dracu ai visat ?
-         Eu visat, voi români invaţat ungureşte la şcolile vostre. Toţi români invaţat ungureşte, visat eu.
-         Visează sănătos. Asta se va întâmpla numai în visele tale !
La pauză, un ziarist se îndreaptă spre Mela :
-         Felicitările mele, domnule !
-         Nem tudom romanio ! ţipă Mela.
-         Mâine vei fi pe prima pagină, zice ziaristul.
-         Prima pagină a unui mare ziar, adaugă parlamentarul, colegul lui Mela, cel care îl trăsese de mânecă.
-         Mare ziar, prima pagină ? Eu ?
-         Ziceai că nu ştii româneşte, zice ziaristul.
-         Mi-am amintit. Şi cu ce apar?
-         Ce mai întrebi ? Cu ce ai visat. N-ai avut tu azi cel mai frumos vis al vieţii tale ? Meriţi un articol frumos pe prima pagină. Cu fotografie. Noroc că nu se aude.
-         Ce să se audă ?
-         Sforăitul.
-         Eu nu româneşte sforăit.
-         Bineînţeles. Ai sforăit în ungureşte. O să precizez în articol.
-         Ce articol ? S-a votat vreo lege ?
-         A sforăitului în ungureşte ? Numai asta vă mai lipseşte.
Interesantul dialog ar fi continuat, dar a reînceput şedinţa. Aşa că, somn uşor, vise plăcute, domnilor parlamentari !    (19.02.2004).            (Schiţă extrasă din vol. « Ne merge bine », autor Gabriela Morar).






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu