duminică, 27 mai 2012

RESPECTABILII ALEŞI


            La un post de televiziune, sunt invitaţi doi politicieni, un reprezentant al puterii şi unul al opoziţiei. Moderatorul spune :         
-         Am invitat azi, doi distinşi aleşi, pentru a ne prezenta planurile dumnealor pentru dezvoltarea industriei în judeţul nostru.
Dar cei doi respectabili, nu mai au răbdare şi încep : 
-         Măăă ! Eşti o javră ! :  
-         Javră eşti tu, măi măg…
-         Domnilor, vă rog să vorbiţi frumos. Se uită lumea la noi, spune moderatorul.
-         Mă, eşti un câine, mă măgarule !
-         Ori câine, ori măgar !
-         Măăă, eşti un jegos. Ia de aici nişte apă, să te speli, spune distinsul ales aruncând apa din paharul de pe masă în faţa adversarului.
-         Mă, mafiot mic, te rezolv eu.
-         Tu eşti mafiot mare, mă, javră.
-         Şi tu eşti un papagal.
-         Vă rugăm să fiţi politicoşi, zice moderatorul.
-         Ciocu’ mic. Tu nu te băga. Mă jigodie jegoasă.
-         Trebuie să vorbim despre planurile dvs., zice moderatorul.
-         Ce planuri vrei tu, bă ? Bă ţărane, vrei planuri, ai ?! Îţi dau eu ţie planuri, spune distinsul ales, aruncând nişte hârtii în moderator.
-         Eşti un şobolan !
-         Iar tu un şarlatan !
-         Şobolan mare şi rozaliu !
-         Iar tu eşti o, o, o, o, o păsărică !
-         Tu eşti o păsărică înfumurată !
-         Măăă, ţara e condusă de paraziţi ! zice puterea.
-         Exact ! Voi sunteţi ăia ! spune opoziţia.
-         Uite, pentru ultima frază, îmi cer scuze.
-         De la telespectatori, spune moderatorul.
-         Nu. Îmi  cer scuze  de la cineva cu adevărat important, de la şefii de partid. Să nu mă sancţioneze, fiindcă  fraza cu paraziţii nu doream s-o zic.
-         Gura păcătosului…
-         Vă rog să discutăm despre proiecte, zice moderatorul.
-         Ce proiecte tot vrei ?! N-auzi că n-avem ?!
-         Atunci, afară ! Ajunge ! ţipă moderatorul. Afară păsărici, afară paraziţi ! Afară !
După jumătate de oră, realizatorul emisiunii, iese în oraş să bea o cafea, ca să se calmeze. La o masă îi vede pe cei doi, bând cafea şi râzând de parcă erau cei mai buni prieteni. Nu-i vine să creadă ce vede.
După câteva minute, cei doi îşi deschid servietele diplomat.
"Acu’ e acu’, îşi zice ziaristul. O să înceapă cearta, cu hârtiile pe masă." Şi întradevăr, pe masă îşi făcu apariţia o hârtie, dar nu un plan pentru dezvoltarea judeţului, ci un ziar, pe post de farfurie pentru bucata de slănină, care ieşi şi ea din geanta diplomat. Celălalt ales al poporului scoase la iveala din al său diplomat, două bucăţi ceapă, o pâine şi o sticluţă cu tărie. Îşi împart frăţeşte bucatele şi încep să se ospăteze. Se cinstesc cu tărie, iar ziaristul aude următorul dialog : "Să trăieşti, frate !" "Să trăieşti şi tu !" Apoi : "Bă, frate, ce idee ai avut să mă faci şobolan." "Iar tu m-ai făcut păsărică. Abia mi-am stăpânit râsul." "Noroc că s-a enervat fraierul şi ne-a dat afară, că altfel începeam să râdem în hohote." "Îţi dai seama ce buni actori am fi noi ?" "Da, mă ! Ce spectacol am face !"
-         Incredibil ! Şi uite ce aveau ei în genţile diplomat. Şi eu care credeam că au acte ! Că vor să ajute la dezvoltarea industriei ! Ei se gândeau doar la propria slănină ! Şi la proprii şorici ! Ce naiv am fost ! îşi zise ziaristul şi ieşi din bar, mult mai nervos decât era când intrase.            (Schiţă extrasă din volumul   "Ne merge bine", autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu