sâmbătă, 29 august 2015

DIN PĂŢANIILE UNEI SECRETARE


Confesiunea unei secretare :

Când am primit postul de secretară, m-am bucurat foarte mult. Am dorit să-mi exprim bucuria, cromatic. Aşa că, în prima zi de muncă, am mers îmbrăcată frumos (multi)colorată. Nu m-am gândit ce va spune şeful, despre care lumea spunea numai vorbe frumoase, de genul : “ăla e dus cu pluta”, “e plecat de acasă”, “e plecat cu sorcova”, “e într-o ureche”,  “nu-i sunt toţi boii acasă”, etc. Deci :
În prima zi de muncă am mers foarte frumos îmbrăcată, purtând următoarele culori : roşie, galbenă, albastră, verde şi portocalie. Când m-a văzut şeful, a explodat : “Ce haine sunt astea ? Te-ai deghizat în papagal ? Ce zic eu, în papagal ? La câte culori ai pus pe tine, s-ar putea îmbrăca doi papagali !
Doi papagali ? Deci am exagerat cu culorile. A doua zi am purtat culorile : roşie, galbenă şi albastră. Şeful : “Azi te-ai îmbrăcat în culorile drapelului. Înţeleg că suntem patrioţi, dar chiar aşa…venim la serviciu îmbrăcaţi în drapel ?! “  “Bine că nu m-am îmbrăcat în «doi papagali», ca ieri, am spus eu. “Nu, azi nu ai culori cât să îmbraci doi papagali, dar un papagal poţi îmbrăca cu aceste trei culori. Şi un papagal din acela frumos, îmbrăcat în roşu, galben şi albastru. Şi mai poţi să spui şi că papagalul e mare patriot român, deşi originea lui e alta.”
Doamne ! Nebun e şeful ăsta ! Cum să mă mai îmbrac ?! Şefului nu-i plac culorile drapelului nostru. O fi ungur ! Deci o să port culorile drapelului unguresc, poate o să-l bucur. Deci, a treia zi am purtat culorile : roşie, albă şi verde. Dar şeful : “Eşti unguroaică ?!
În a patra zi am purtat trei nuanţe de maro, iar şeful a zis că : “Te-ai deghizat în vrăbiuţă.
În a cincea zi am purtat negru şi gri, dar şeful a zis că : “Şi ciorile tot penaj în negru şi gri au.
În a şasea zi am purtat doar negru. Şeful : “Eşti în doliu ? Cine ţi-a murit ?
În a şaptea zi am purtat numai culoarea albă. Şeful : “Eşti mireasă ?
În a opta zi am purtat culorile roşie şi mov. Şeful : “Nefericită combinaţie.
Nu mai ştiu ce culori să mai port. M-am gândit să combin culoarea vişinie cu încă o culoare : cu negru sau cu galben sau … nu mai ştiu. Sau poate galben cu negru şi cu alb. Sau numai galben cu negru. Sau galben cu maro. Sau lămâi cu negru. Sau crem cu maro. Sau albastru cu alb. Sau roşu cu alb şi negru. Sau roşu şi negru. Sau alb şi negru.  Sau… Cine ştie cu ce piţigoi sau sticlete voi semăna.

Cred că cea mai bună soluţie va fi să merg la serviciu în costumul Evei. Poate atunci nu mai comentează nimic. Poate asta şi vrea !  ″     (Schiţă extrasă din vol. “Unde nu-i cap, paloşul  nu-l taie”, autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu