sâmbătă, 16 noiembrie 2013

VITEJIE DE PITIC ŞI REALIZĂRI DUPĂ PUTERI



Are funcţie mare în stat, dar e mic la stat şi la sfat. Tare mic. Şi realizările îi sunt la fel de mici, după puteri. După puterile lui fizice, şi nu după puterea mult prea mare pe care o are în stat, că aşa-i la noi : cap mic, de pitic, dar pălărie maaaareeeeee ! I se mai spune Piticul cel Viteaz, Piticul Viteazul, Răul cel Mic, Mic dar Rău, Inauguratorul, Panglicarul.
De ce Viteaz ? Fiindcă adesea se laudă cu vitejiile lui :
-         Eu sunt curajos ! Nu ca alţii ! Eu am curajul de a lua măsuri dure !
-         Ia-le împotriva ta, dacă eşti aşa curajos ! strigă cineva din public.
-         Eu iau măsuri dure ! E adevărat, nu împotriva mea.
-         Ia-le împotriva ta ! strigă audienţa.
-         Dar am curajul de a le lua. Nu ca alţii ! Eu întotdeauna iau taurul de coarne !
-         Vezi să nu te ia el în coarne. Că nu mai ai scăpare ! se aude în public.
-         Eu sunt viteaz ! Eu tai adesea panglici !
-         Panglică lungă la şosea scurtă. Măcar de-ar avea şoseaua aceeaşi lungime cu panglica !
-         Ştiţi ce efort mare trebuie să depui când eşti mic şi trebuie să tai multe panglici ? Nici nu bănuiţi ce efort mare este ! Trebuie să ţin foarfeca în mână, uneori minute întregi. Şi e atât de grea !
-         Da’, nu te mai chinui, domnule, să inaugurezi fiecare zece centimetri de şosea ! Cine te obligă ?
-         Eu sunt mic, de aia inaugurez suprafeţe foarte mici, după puterile mele. O dată am inaugurat un pod care era aşa de micuţ că abia îl vedeai.
-         Da, ştim, era aproape invizibil.
-         Dar era mic şi frumos.
-         Şi după ce l-ai inaugurat, s-a dărâmat.
-         A venit apa şi l-a luat.
-         Aaaa, deci nu era rezistent la apă. Atunci, oare care să fi fost rostul lui ?
-         Rostul lui a fost să-l inaugurez.
-         Numai atât ?!
-         Nu ajunge ? Eu întotdeauna fac lucruri foarte mici, căci mici îmi sunt puterile. Eu sunt mic. Dar există şi un mare avantaj.
-         Care ?
-         Eu întotdeauna voi alege pentru ţara mea, Răul cel mai Mic.
-         Răul cel Mic eşti matale, însă vezi, un rău mic, poate să facă pagube foarte mari.                    (D. 02.10.2011).          (Schiţă extrasă din vol. « Ţara păcălelilor », autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu