duminică, 27 octombrie 2013

CETĂŢEANUL CINSTIT BULĂ ŞI POLIŢAIUL, TOT BULĂ




Pe Bulă, învăţătoarea l-a învăţat să fie cinstit :
-      Atenţie copii şi mai ales Bulă. Dacă se va întâmpla vreodată să găsiţi pe stradă sau oriunde, ceva ce nu vă aparţine, bani sau obiecte, să le predaţi la poliţie.
-         Chiar şi banii ?! întreabă Bulă .
-         Chiar şi banii.
-         Şi ce ? Poliţia va şti ai cui sunt ? Că toţi arată la fel, spune colegul de bancă ai lui Bulă.
-         Chiar că toţi poliţaii arată la fel, zice Bulă.
-         Eu ziceam de bani, măăăăă Găgăuţă.
-         Mă cheamă Bulă.
-         Măi Bulă ! Poliţia află ai cui sunt ! Că d’aia e poliţie.
-         Înţeleg, că nu-s prost ! Deci dacă găsesc o sumă mică o predau. Dar dacă e o sumă măricică, atunci… ce fac ?
-         O predai ! Indiferent dacă e o sumă mare sau mică, trebuie predată poliţiei, spune doamna învăţătoare.
După două zile de la această lecţie, Bulă a găsit pe stradă 2 lei, bani de o pâine mică. Şi-a amintit imediat că doamna învăţătoare i-a predat o lecţie în care l-a învăţat că bunul găsit trebuie predat. Spre norocul lui, la 10 metri distanţă, iată un poliţai. Mare bucurie pe capul, adică, pe căpşorul lui Bulă. Strigă Bulă:
-         Nenea poliţaiu’!  Heeeei !  Nenea poliţaiu’ !  Eu găsii parai pi stradă. Ici, pi jos!
-         Undi ? întreabă poliţaiul, pi acelaşi, vreau să spun pe acelaşi grai.
-         Ici, pi jos.
-         Pi jos, pi jos ?!
-       Pi jos, pi jos !  Eu acu’ ce să fac ? Eu îţi dau matale banii, te descurci mata cu ei.
-         Nu, nu. O să sun să vină urgent să-i ridice.
               Şi vine urgent maşina cu sirenă şi girofar :
-         Deci, cine a găsit bani ?
-         Bulă !
-         Unde-s banii ?
-         Uite aici. Poftim !
-         Doi lei ?! Ceilalţi unde sunt ?
-         Ceilalţi, ce?
-         Bani.
-         Ăştia-s toţi.
-         Măi Bulă, ai găsit 2 lei, bani pentru o pâine mică, şi noi am venit să ridicăm 2 lei ?! Tu ştii cât am cheltuit ca să venim ? Muuuuult mai mult ! Afară de asta, aveam altă urgenţă cu adevărat importantă !
-         Da ce, eu v-am chemat ?! întreabă Bulă. V-a chemat nenea agentu’. Eu doar l-am informat pi el.
-         Dar nu i-ai spus ce sumă ai găsit !
-         Păi, dacă nu m-a întrebat !
Aceasta este o ficţiune. Sper că ştie şi Bulă ce-i aia.           (Schiţă extrasă din volumul “Dumnezeu îţi dă, dar să nu te duci cu sacul”, autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu