vineri, 18 ianuarie 2013

ORICE E BINE-PRIMIT




Ginela într-o vacanţă a mers într-un orăşel, la o mătuşă. Mătuşa avea o vecină pe nume Leana. Leana îi propuse Ginelei o afacere:
-         Ginela, îţi dau în fiecare zi câte un coş cu fructe, dacă mă anunţi atunci când vezi că vine cineva la poartă. Eu sunt în grădină şi nu aud soneria.
-         Bine, s-a făcut, pentru două coşuri.
-         Dar să mă chemi numai dacă vine cineva ca să-mi dea ceva. Cum ar fi, poştaşul. Dacă vine cineva ca să-mi ia ceva, să nu mă chemi. De exemplu, dacă vin casierii-încasatori pentru facturi. Sau dacă vine vecina Angela de la care am împrumutat o oală şi nu i-am înapoiat-o. Dacă vine să-mi ia oala, nu sunt acasă. Mă ajuţi ?
-         Absolut. Fii sigură.
-         Deci, ai înţeles : dacă vine să-mi dea, mă chemi, dacă vine să-mi ia, nu mă chemi.
-         S-a făcut.
Chiar a doua zi, a venit un tip la poarta Leanei . Ginela îl întreabă:
-         D-le, văd că o cauţi pe vecina mea ?
-         Da.
-         Ai venit să îi dai sau să îi iei ceva.
-         Să-i iau.
-         Atunci, nu-i acasă.
-         Nu-i bai. Mă descurc.
Şi i-a luat. Curentul. Fiindcă nu plătise factura, zicea nenea.
Când a văzut vecina că n-are curent :
-         Nu ştiu de ce nu am curent.
-         Ţi-a fost luat.
-         De cine ?
-         De electrician. Zicea că n-ai plătit factura.
-         Dar am plătit-o. De ce nu m-ai chemat, să-i arăt chitanţele ?
-         Păi nu tu ai zis, să nu te chem dacă vine să îţi ia, şi să te chem numai dacă vine să îţi dea ?!
-         Ba da, aşa-i.
După două zile, iar vine cineva la poartă. Ginela :
-         Domnule, ai venit să îi iei, sau să-i dai ?
-         Să-i iau.
-         Nu-i acasă.
-         Păcat. Voiam să-i iau un cadou de ziua ei, o maşină de spălat şi voiam să o întreb ce preferă. Acum, dacă nu-i acasă, a pierdut ocazia.
Când află vecina:
-         De ce nu m-ai chemat?
-         Nu aşa ai zis ? Că dacă vine să îţi ia…
-         Aşa-i, oftă vecina.
În următoarea zi, cineva este la poartă. Ginela :
-         Doamnă, ai venit să îi iei sau să îi dai ?
-         Să îi dau.
-         Atunci e acasă. Vecinăăăă ! Hai, că a venit să îţi dea !
Şi a venit Leana la poartă. Şi doamna i-a dat. Două perechi de palme. Asta fiindcă o minţise, zicea doamna, în legătură cu nu ştiu ce post. Apoi, Leana:
-         De ce m-ai chemat ?
-         Ca să-ţi dea !
-         Palme ?!
-         Orice. La tine întotdeauna a fost bine-primit orice. Numai să ţi se dea. Să nu ţi se ia ! Până ce şi de la Azorel ai cerut răsplată, când te-a lăsat mătuşa să ai grijă de el, timp de două zile. Ai zis că ai grijă de el, dacă îţi dă ceva. Şi Azorel ţi-a dat !
-         Ce mi-a dat Azorel ?!
-         Ţi-a dat şi el ce-a avut : purici !            ( L. 11.05.2009).       (Schiţă extrasă din vol. "Ne merge bine", autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu