vineri, 18 ianuarie 2013

CIOBURILE ŞI MÂŢELE NEGRE




Superstiţii:
1.      “Cioburile aduc noroc.
2.      “Mâţele negre aduc ghinion, dacă îţi taie calea.”
Iată o nouă temă de abureală, de discuţii aiurea-n tramvai, oferită de clasa noastră politică.
-      Am auzit că politicienii vor să facă un mare bine, patriei. Chiar acum, de anul nou.
-       În sfârşit ! Mulţumim Doamne că le-ai dat minte !
-       Dar cum ? Ce vor face ? Ştim cu toţii că politicienii nu prea ne aduc noroc.
-   Dar măcar le au cu superstiţiile. Dacă nu găsesc alte soluţii pentru bunăstarea naţiunii, ne dau cioburi, să ne aducă ele noroc. Vor să spargă nişte pahare, sticle, farfurii, ferestre, tot ce se poate. Ca să avem cioburi cât mai multe. Că de acolo ne va veni norocul.
-     Dacă-i aşa, eu o să sparg tot ce se poate, la mine acasă. Sparg şi ferestrele să-mi intre în casă norocul.
-        Mai întâi o să-ţi intre gerul.
-       Ce spuneai ? Politicienii nu ne aduc noroc ?
-       Nu ne aduc. Dar, în schimb, ne aduc ghinion.
-      Ai dreptate. Ar trebui ca vorba aia: “Mâţa neagră aduce ghinion, dacă îţi taie calea”, să fie schimbată cu: Politicianul îţi aduce ghinion, după ce îl votezi.
-       Până una, alta, clasa politică va sparge ghinionul sub forma unor pahare, farfurii…
-      Să nu păţească ca mine, când i-am spus viitoarei soacre că vreau să mă însor cu fiică-sa. Ea a zis să-mi pun pofta-n cui, că fiica ei nu-i de nasul meu, că eu n-am nimic, nici casă, nici bani şi fata ei nu poate avea noroc cu unul ca mine. Că voi fi doar o pacoste, un ghinion. Atunci i-am spus că sunt gata să sparg ghinionul. Şi am spart ghinionul, respectiv, farfuriile soacră-mii. Apoi mi-a spart ea capul. Adică a spart sticla din care băusem, de capul meu. Cică, să vadă care e mai tare, sticla sau capul.
-       Şi ?
-      Capul meu s-a dovedit mai tare, deşi s-a spart şi el. Dar de atunci se spune că sunt TARE DE CAP.
-       Cu aşa cap, ai fi bun de primar. Sau măcar de vice-primar.
-       Fii sigur că aş fi. Sunt foarte tare de cap.
-       Şi cu ghinionul cum a rămas ?
-       S-a spart şi el. Cioburile au adus noroc. M-am însurat cu fiică-sa.
-       Iar acum eşti fericit.
-     Aş fi dacă nevastă-mea nu s-ar îmbăta zilnic. Şi e rea la beţie. Mă bate. Înainte nu mă bătea nimeni.
-     Ei, acum, înţelege şi tu că nu există câştig fără pierdere. Ai avut noroc de nevastă, dar ai ghinion fiindcă te bate. Cred că aşa va fi şi cu ţara asta. Avem noroc căci scăpăm de vechea clasă politică, dar avem şi ghinion, căci dăm de noua clasă politică.
-     Eu cred că de acum gata cu ghinioanele, va fi bine în ţară, iar câinii vor umbla cu covrigi în coadă.
-     Vezi să nu ! Ştii ce am aflat ? Nişte mâţe negre, aducătoare de ghinion, vor să le taie calea ăstora cu cioburile aducătoare de noroc.
-     Oare cine va câştiga: mâţele negre sau cioburile ?
-     La cât suntem noi de nrocoşi… cred că mâţele.
         -    Şi rămânem şi fără pahare şi farfurii !                 (Actualitatea acidă, autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu