vineri, 5 aprilie 2013

VREI SĂ CÂŞTIGI ? IATĂ SOLUŢIA !





VREI    CÂŞTIGI ? IATĂ  SOLUŢIA !

O discuţie între bunici şi nepoţi pe tema ‘dreptate şi  adevăr ‘:
-         O vorbă mare a spus un nene la tv.: ” În România numai oile cred că dacă spui doar adevărul, vei câştiga”.
-         Chiar, cine te pune să te porţi ca o oaie, şi să-ţi faci speranţe că adevărul va învinge ? În România, sfântă e doar viclenia.
-         Era o vorbă mai demult : “Minciuna are picioare scurte ”.
-   Ar trebui modificat proverbul ăsta, că nu mai e valabil. Acum trebuie să spunem :”Adevărul are picioare scurte, iar minciuna e sfântă şi învinge întotdeauna în lupta cu adevărul.” Ăsta ar trebui să fie noul proverb. 
-  Aşa-i, în România vei câştiga dacă spui munciuni. Adevărul n-are nici o valoare. Şi când te gândeşti că o ţară cu aşa mulţi creştini (câţi se declară atei ?) nu prea vrea să ştie care sunt “cele 10 porunci”. Cel mai mult e încălcată porunca ”Să nu furi”.
-     Bunicule, mie îmi place adevărul. Eu vreau să lupt pentru adevăr. Mă fac avocat, ca să-i apăr pe oameni de răufăcători.
-         Dar cine ţi-a spus că avocaţii îi apără pe oamenii cinstiţi ?
-         Nu-i apără pe oamenii cinstiţi ?
-         De unde atâţia ?
-         De unde atâţia avocaţi ?
-      Nu ! De unde atâţia oameni cinstiţi ?! Dacă avocaţii i-ar apăra pe oamenii cinstiţi, atunci ţara asta ar avea nevoie de vreo doi, trei avocaţi. Avocaţi sunt mulţi, iar oameni cinstiţi foarte puţini. Şi atunci, avocaţii, ce să facă ? Să moară de foame ? Apără şi ei pe cine… nu trebuie.
-         Cum, pe cine nu trebuie ?
-        Ţi-am spus că în ţara asta sunt prea puţini oameni cinstiţi. Deci, pe cine să apere ? Şi oamenii cinstiţi mai au o problemă.
-         Încă una, pe lângă faptul că sunt cinstiţi ?
-      Încă una. N-au bani. Iar atunci, avocatul ce să facă ? Să muncească degeaba?
-         Atunci, nu mă fac avocat ! Mă fac procuror !
-         Şi mai bine !
-         Voi fi de partea adevărului !
-       Hă, hă, hă ! De partea adevărului ! Procurorii ?!!! Cine ţi-a băgat în cap atâtea prostii ?
-         Vreau să lupt pentru adevăr ! Ce să mă fac ? Mă fac poliţist !
-         Măcar, dacă te faci poliţist, scapi de carte. Ca să ajungi avocat sau procuror trebuie să înveţi mult. Mai bine poliţist. Carte puţină, capacitate minimă de a înţelege o speţă. Fă-te poliţist, să vezi cum te trag pe sfoară toţi hoţii.
-         De ce să mă tragă pe sfoară ?
-         Pentru că ei, spre deosebire de tine, vor fi inteligenţi.
-         Dar eu nu sunt inteligent ?
-         Acum eşti, însă dacă te vei face poliţist...
-     Ei ?
-         Ştii, Gigele, poliţiştii nu prea fac diferenţa între stânga şi dreapta. Atunci, cum să le pretinzi să distingă adevărul de minciună ? “Nu poţi avea pretenţii prea mari de la ei, pentru că nu-i duce capul”, după cum spunea un mare profesor, care ştie foarte bine ce subalterni are.
-         Nu-i duce capul, deci.
-         Nu degeaba se fac multe glume pe seama inteligenţei… unora
-         Deci, se vor face glume pe seama capacităţii mele intelectuale ?
-         Multe glume se vor face !
-         Atunci, ce să fac ? Eu vreau să lupt pentru adevăr !
-     Măi, Gigele, tu vrei să fii total ignorat în tot ce spui ? Atunci spune adevărul ! Vei fi ignorat total !
-         Nu vreau să fiu ignorat !
-        Atunci ai o soluţie, indiferent ce meserie îţi alegi : Sfânta Minciună !       ( Din vol. “Dumnezeu îţi dă, dar să nu te duci cu sacul”, autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu