sâmbătă, 9 martie 2013

PUTEREA NU E BUNǍ



Nu ştiu cum să vă spun, că mi-e tare ruşine, dar trebuie totuşi să vă spun care e părerea lui Gigel despre putere. A avut o discuţie cu bunicul. Tema discuţiei : paraziţii.
-       Gigele, tu când vei fi mare să te faci politician, că munca nu-ţi place, cartea nici atât, în schimb îţi place să dormi, să mănânci şi să te distrezi, să parazitezi, mai bine-zis.
-        Da, bunicule, cred că politician mă fac, că asta-mi place cel mai mult : viaţa de parazit. Dar să ştii că eu nu voi dori niciodată să fiu la putere.
-         De ce ?
-         Fiindcă puterea nu e bună, a răspuns Gigel.
-     Nu te contrazic. E adevărat că puterea nu e bună cu noi, cetăţenii, fiindcă ia măsuri împotriva cetăţeanului cinstit : închide spitale, şcoli, desfiinţează locuri de muncă, împovărează cetăţenii cu multe taxe şi impozite, după ce înainte a avut grijă să-i sărăcească. De unde dracului să mai plătească amărâtul atâtea taxe, după ce puterea a avut grijă să-l lase în cuu…, în pielea goală ?! Ai dreptate, puterea e rea ! Dar e rea doar cu cetăţenii ! Pentru cine o deţineee... e mină de aur !
-     Eu cred că puterea e ceva rău şi urât mirositor. Mie mi se pare că puterea seamănă cu un coteţ urât mirositor, în care locatarii coteţului se simt foarte bine, dar pentru cei din afară, e ceva tare împuţit şi insuportabil. De aceea eu, dacă aş fi politician, n-aş vrea niciodată să fiu la putere.
-         Eşti sigur ?
-         Da. Cuvântul “puterea” e format din două cuvinte:”pute” şi “rea”. Deci puterea nu e bună. Puterea pute şi e rea.           (Schiţă extrasă din vol. “Dumnezeu îţi dă, dar să nu te duci cu sacul”, autor Gabriela Morar). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu