miercuri, 8 august 2012

MITǍ ELECTORALǍ


Duminică seara, în ziua votului, vorbea lumea :
-         Ce zici Geo, a fost sau n-a fost mită ?
-         Mită electorală ? Parcă… nu.
-         Dar mituţă ?
-       Hmmm, nu ştiu. Trei bomboane egal trei voturi. Păi ce, asta-i mită ? Iată-l pe Tinel, a ieşit la joacă în faţa blocului. El are 5 ani şi spune tot ce ştie, oricui. Chiar şi neîntrebat. Hai să vedem dacă îl tragem de limbă, ce aflăm. Ce faci Tinel ?
-         Mă joc cu migea.
-         Cu mingea, Tinel.
-         Cu migea. Mi-a dat un nene, o coţiolată.
-         O ce ?
-         O coţio-lată !

-         Poate o cioco-lată ! Spune după mine : cio-co-la-tă !
-         Co-ţio-la-tă !
-         Cio-co-la-tă !
-       Co-ţio-la-tă ! Coţio-lată mi-a dat. Si a zis să o conving pe mama, pe bunica ţi pe mătuţa să stea acaţă azi.
                  -         De ce ?
-         Ca să bocoiteze.
-         Ce să facă ?!
-         bo, boco, bocoiteze !

-         Tinel, se spune : “să boicoteze”. Spune după mine : boi-co-te-ze !
-         Bo-coi-te-ze !
-         Boi-co-te-ze !
-         Bo-coi-te-ze ! Aţa, deţi. Ţă bocoiteze. Să nu iasă din caţă azi.
                  -         Să nu iasă din casă azi. Şi ?
-         Ţi, ţe ?
-         Le-ai convins ?
-         bocoiteze ? Da’, ţe ? Sint prost ? Am luat coţio-lata.
-         Şi nu le-ai convins să bocoi, să boicoteze ?
-         Nu, că nenea mi-a dat ţi niţte biscuiţi, un suc ţi boboane.
-         “Bomboane”, se spune.
-         Bombe…, bobo, boboane.
-         Bom-boa-ne !
-         Bo-boa-ne !
-         În fine. Şi ce-ai făcut mai departe ?
-         M-am gândit că dacă am atâtea bunătăţi să dau o petreţere la mine acaţă. I-am invitat pe Costel ţi pe Dănuţ la mine, pe la amiază. De aia a trebuit să le trimit pe babete, adică peee ăăăă, pe astea, pe, pe mama, pe bunica ţi pe mătuţa, să se plimbe. Ca să pot faţe petreţere în casă.
-         Cum le-ai convins ?
-         Le-am dat câte o boboană.
-         Bună afacere ! Cu trei bomboane, ai scăpat de ele !
-       Aş vrea să-i muţumesc lui nenea cu coţio-lata, bicuiţii ţi boboanele. Sper să-mi mai dea. Să mai dau petreţere.
-         Dar tantile tale, ce-au făcut ? S-au plimbat?
-         Da, au zis că dacă tot le trimit să se plimbe, vor merge să voteze.

(P.S.: “Întrucât Tinel a schimbat destinaţia boboanelor, adică a bomboanelor, se face vinovat de deturnare de fonduri, adică deturnare de mită”, crede un nene, de profesie politruc, adică politician, sponsor pentru petreţeri şi muritor de ciudă, în timpul liber. Dar pe Tinel îl interesează doar atât : când vor avea loc următoarele alegeri şi următorul “bocot” ?)

Acesta este un pamflet.         (Mi. 01.08.2012).      (Actualitatea acidă, autor Gabriela Morar).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu